Ensi- ja turvakotien liiton Vapaaehtoisteko 2016 palkittiin 26.11.vuoden_vapaaehtoinen_2016Vapaaehtoisten kiittämistilaisuudessa. Palkinnon sai Pienperheyhdistys ry:n Mummilassa vapaaehtoisten kummi-isovanhempien muodostama Teatteri Tuulahdus. Vuoden vapaaehtoistekona palkitaan vuosittain sellainen vapaaehtoistoimija, joka on antanut merkittävän panoksensa yhdistyksen toimintaan ja tuonut iloa lapsille ja vanhemmille.

Teatteri Tuulahdus esiintyy lasten tapahtumissa, juhlissa, kouluissa, päiväkodeissa, vapaaehtoistoiminnan tapahtumissa tehden Mummila-toimintaa tunnetuksi ja edistäen ylisukupolvista toimintaa. Pienperheyhdistyksen Mummila on kolmen polven kohtaamispaikka, joka tarjoaa toimintaa lapsille, lapsiperheille ja isovanhemmille. Teatteri Tuulahdus on hieno esimerkki siitä, kuinka voidaan tuoda ihmiset yhteen, luoda kokemuksia ja tehdä vaikuttamistoimintaa teatterin keinoin.

Vapaaehtoistoiminnan kunniamaininnat sai Oulun ensi- ja turvakoti ry;n Päiväryhmä Seraffiinassa toimiva Oulun NNKY:n Vauvaihailijat-ryhmä ja Kuopion ensikoti ry:n vapaaehtoinen valokuvaaja Sanna Sutinen, joka on kuvannut ensikodin äitejä ja vauvoja voimauttavan valokuvan keinoin.

Onnea Teatteri Tuulahdus! Onnea Oulun Vauvaihailijat ja Sanna Sutinen! Upeaa, vaikuttavaa ja merkittävää toimintaa lasten ja perheiden hyväksi.

Lisätietoja:
Emmi Hela
Kansalaistoiminnan suunnittelija, Ensi- ja turvakotien liitto
p. 040 7248 274

Tiedotetta muokattu 5.1.2017: Lisätty tieto, että vauvaihailijat ryhmä on NNKY:n toteuttama.