Ensi- ja turvakotien liiton Vapaaehtoisteko 2017 palkittiin 25.11. Vapaaehtoisten kiittämistilaisuudessa. Palkinnon sai Kanta-Hämeen perhetyö ry:n vapaaehtoisen Anne Kisosen kesäkampanja lapsiperheiden hyväksi. Vuoden vapaaehtoistekona palkitaan vuosittain sellainen vapaaehtoistoimija, joka on antanut merkittävän panoksensa yhdistyksen toimintaan ja tuonut iloa lapsille ja vanhemmille.

Kampanjassa hän keräsi yrityksiltä kesä-heinäkuussa 2017 suuren määrän

Milvi Elo toimii, vapaaehtoisena Porin ensi- ja turvakotiyhdistyksessä.

lahjoituslippuja erilaisiin alueellamme oleviin toimintoihin. Nämä saadut liput jaettiin asiakasperheille, joissa on huolta taloudesta ja toimeentulosta. Anne hankki kesävaate-aleen lahjakortteja nuorille, lippuja huvipuistoon, lippuja maauimalaan, golffiin, lahjakortteja ravintolaan jne. Anne teki merkittävän työn ottaessaan yhteyttä eri organisaatioihin, tuodessaan kortit ja kiittäessään lahjoittajia. Kampanjalla Anne teki Kanta-Hämeen perhetyö ry:n toimintaa sekä lapsiperheiden asemaa Hämeenlinnassa tunnetuksi. Annen toiminta ehkäisee myös hyvin lapsiperheiden eriarvoisuutta.

Lapissa on toteutettu eroneuvo -tilaisuuksia Facebook -livelähetyksinä

Vapaaehtoistoiminnan kunniamaininnat sai Porin ensi- ja turvakoti ry:ssä ja Jalkautuva naistyö-hankkeessa toimiva aktiivinen vapaaehtoinen, kokemusasiantuntija ja taiteilija Milvi Elo ja Lapin ensi- ja turvakoti ry:n Eroneuvo-ryhmä, joka onnistuneesti on hyödyntänyt facebook-livelähetyksiä eron kanssa painivien perheiden tavoittamiseksi ja kertoneet omaa tarinaansa muiden auttamiseksi.

Onnea Anne Kisonen! Onnea Milvi Elo ja Lapin ensi- ja turvakoti ry:n Eroneuvo-ryhmä! Upeaa, vaikuttavaa ja merkittävää toimintaa lasten ja perheiden hyväksi.