Lokakuussa Helsingissä, Pasilan kirjastossa esillä oleva valokuvanäyttely kertoo isyyden monista muodoista. Näyttelyn avautuu maanantaina 3.10.

”Näyttelyllä haluamme sanoa, että isyys on tosi hieno asia elämässä, vaikka välillä olisi hankalaakin.” muistuttaa näyttelyn kokoamisesta vastannut Sirpa Hopiavuori, Ensi- ja turvakotien liitosta.

”Näyttely on kunnianosoitus suomalaisille isille, jotka todella kunnian ansaitsevat.”, Hopiavuori iloitsee.

Valokuvaaja Jari Salon kuvien tehdään näkyväksi tämän päivän isiä. Näyttelyssä ja siihen liittyvissä muissa tilaisuuksissa nostetaan esiin isien ja isyyden moninaisuutta sekä osallistuvan isyyden hyötyjä lapselle. Isä ja isyys on tärkeä voimavara myös niissä tilanteissa, joissa isällä tai perheellä on vaikeuksia.

Näyttely on esillä Pasilan kirjastossa 3.-21.10. Nähtävänä on myös Hetki isänä -valokuvanäyttely, joka kertoo suomalaisten miesten isyydestä arjessa. Lasten piirustusnäyttelyyn kutsutaan näyttelyn pienet vieraat piirtämään ”minulle tärkeä mies”.

Lokakuun jälkeen näyttely lähetee kiertämään Suomea ja marraskuussa näyttely on nähtävissä Oulussa.

Avajaiset ma 3.10., klo 17.30-19, paikalla myös valokuvaaja Jari Salo

Katse isään -seminaari to 13.10. klo 17.30-19

Minulle tärkeä mies -työpaja ma 17.10. 17.30-19

Näyttelyyn on vapaa pääsy.