Päihteitä käyttäville äideille käynnistyy netissä toimiva keskusteluryhmä, jonka tavoitteena on auttaa äitejä vähentämään tai lopettamaan  päihteiden käyttö. Äitien nimettömässä nettiryhmässä jaetaan kokemuksia ja saadaan vertaistukea samassa elämäntilanteessa olevilta siitä, millaista on olla äiti tai odottava äiti, jolla on ongelmia alkoholin, huumeiden tai lääkkeiden käytön kanssa. Ryhmän tuki ja kannustus ovat auttaneet monia äitejä löytämään uuden alun.

”Tuli semmoinen tunne että en ole yksin ongelmani kanssa ja vaikka minulla on alkoholiongelma niin silti olen arvokas ihminen, minussa on muitakin puolia kuin vain alkoholiin liittyvät huonot puolet ja luonteenpiirteet”
ryhmään osallistunut äiti

Syksyn 2018 ryhmä kokoontuu suljetulla keskustelupalstalla 11.9-4.12 Ryhmään voivat osallistua raskaana olevat ja pienten lasten äidit. Keskustelun tukena ovat kaksi vauva- ja päihdetyön ammattilaista sekä vertaisohjaaja. Vertaisohjaaja on äiti, joka on selvinnyt samasta tilanteesta.

Ilmoittautuminen on auki 27.8.-14.9

Toiminnasta vastaavat Ensi- ja turvakotien liitto ja A-klinikkasäätiö.

Rohkeasti mukaan!

Lisätietoja ryhmästä
aidit@a-klinikka.fi

Chatistä apua nopeasti ja nimettömästi

Keskustele ammattilaisten kanssa nimettömästi. Kysy alkoholin tai huumeiden vaikutuksesta raskauteen tai vauvaan, omasta tilanteestasi tai avun saamisesta. Autamme kaikkia perheenjäseniä odotusaikana, vauvan jo synnyttyä sekä huolestuneita omaisia.

Chat on avoinnna  ma 14-17.30 ja ke 15.30-17.30. Chat -ikkunan löydät Ensi- ja turvakotien liiton sivuilta.

Lue myös

Blogi: Onko asiat solmussa?