Naisiin kohdistuva väkivalta on kaikkien asia.

Ensi- ja turvakotien liitto on valtakunnallinen kansalaisjärjestö, joka auttaa vaikeissa ja turvattomissa oloissa eläviä lapsia ja perheitä sekä tekee perheväkivaltaa ehkäisevää työtä. 31 jäsenyhdistystä toimivat ympäri Suomea.

ENSKA-LEHTI

Enska on Ensi- ja turvakotien liiton verkossa julkaistava jäsenlehti.

”Kulttuurissamme on vahvana yksin pärjäämisen tarve”

Ensi- ja turvakotien liiton Miten pärjäät? –verkkokyselyssä vauvaa odottavat ja vauvaikäisten vanhemmat kertoivat mielenterveyteensä liittyvistä haasteista. Monet tuntuvat jäävän yksin huoliensa kanssa. Näin kävi myös Noralle, kunnes mieltä painanut vyyhti alkoi purkautua ensikodin keskusteluavussa.

Yksinäisyys haavoittaa vauvan vanhempaa

Moni vanhempi kokee yksinäisyyttä vauva-aikana. Aikuiskontakteilla ja ystävyyssuhteilla on suuri merkitys vanhemman hyvinvoinnille ja jaksamiselle. Vauvaperheiden kohtaamispaikassa voi tavata muita samassa elämäntilanteessa olevia.

Alkoholi ei ole tavallinen kulutustuote

Alkoholia kotiovelle ja muut alkoholilainsäädännön vapautukset? Noin 70 000 suomalaislapsen vähintään toisella vanhemmista on vakava päihdeongelma. Alkoholi aiheuttaa inhimillisen hädän lisäksi mittavia yhteiskunnallisia ongelmia ja kustannuksia. Alkoholihaitat näkyvät myös Ensi- ja turvakotien liiton ja jäsenyhdistysten palveluista apua hakevien taustalla.

SEURAA MEITÄ SOMESSA: